Skoleskyss

Elevene har rett på skoleskyss hvis avstand mellom skole og hjem er mer enn 2km (1. trinn) eller 4km (2. til 10. trinn). Det kan også søkes om skoleskyss, hvis eleven har traffikkfarlig skoleveg, da trengs både søknad og vurdering for trafikkfarlig veg. Elever med delt bosted eller trenger skyss pga. sykdom/funksjonshemming fyller ut eget søknadskjema.

Alle skysselever får utdelt busskort. Elevene skal bruke det samme busskortet fra det ene året til det andre. Busskortene oppdateres ved nytt skoleår. Hvis eleven har mistet eller fått ødelagt busskortet sitt, så kontakt med skolen. Skolen bestiller nytt skysskort, og eleven får utdelt et midlertidig skysskort i påvente av nytt.

Klager på skoleskyss sendes på post eller e-post til Innlandstrafikk:
Innlandstrafikk,
Postboks 4404, 2325 Hamar

eller e-post
post@innlandstrafikk.no

Søknadskjemaer kan sendes til hedemarken@steinerskolen.no, eller til kommunen eleven bor i .

For mer informasjon se: https://innlandstrafikk.no/

Søknad om skoleskyss
Søknad om skoleskyss ved delt bosted
Søknad om skoleskyss ved sykdom/funksjonshemming